Gaat je kind voor het eerst naar school of kies je voor onze school?

Op deze site vindt u al wat info m.b.t. de inschrijving.
U kan hier ook een afspraak maken voor een verkennend gesprek.

• Kleuters mogen aanwezig zijn vanaf de dag dat ze twee jaar en zes maand oud zijn. Als ze jonger zijn dan drie jaar, worden ze slechts in de school toegelaten vanaf de instapdatum na hun inschrijving. De instapdatum is de eerste dag na een vakantie (begin september, na de herfstvakantie, na de kerstvakantie, 1 februari, na de krokusvakantie, na de paasvakantie, na O.H.Hemelvaart). U kan de instapdatum van uw kind via deze website berekenen: https://data-onderwijs.vlaanderen.be/instapdatum/ .
  • De ouders dienen te bevestigen dat hun kind niet in een andere school is ingeschreven.
  • In het kader van het gelijkekansenonderwijs vullen de ouders bij de inschrijving een vragenlijst in met opgave van het taalgebruik in het gezin en onder vrienden..

Wanneer?

• Elk leerjaar telt maximaal 24 leerlingen in onze school. Zo waarborgen we de onderwijskwaliteit en kunnen we elk kind voldoende aandacht schenken. Om te bepalen welke kinderen ingeschreven mogen worden, gebruiken we het aanmeldsysteem van de Kalmthoutse scholen.
  • Meld je kind online aan tussen 27 februari en 19 maart 2024: kalmthoutbao.aanmelden.vlaanderen/. Opgelet: alle kinderen van het geboortejaar 2022 meld je nu al aan, ook al starten deze kinderen pas op school vanaf september 2025.
  • Wordt uw kind aan onze school toegewezen na de aanmeldingsprocedure? Dan ontvangt u een link waarmee u uw kind digitaal kan inschrijven tussen 22 april 2024 en 13 mei 2024. Op 23 mei 2024 starten de vrije inschrijvingen. U kan vanaf dan een inschrijvingslink vragen aan het secretariaat (03/666.81.15).

Meebrengen

• Gelieve bij een nieuwe inschrijving een wettig document mee te brengen dat de identiteit van het kind bevestigt en de verwantschap aantoont (sis-kaart, kids-id, trouwboekje of identiteitskaart van het kind).
  • Er wordt bij inschrijving steeds naar het rijksregisternummer gevraagd.
  • Indien het kind al school liep op een andere school, gelieve dan het laatste rapportje mee te brengen

Maak een afspraak

[gravityform id=”2″ title=”false” description=”false”]